4 مرحله سفر خریدار
4 مرحله سفر خریدار
بازاریابی محتوا یکی از ابزارهای موردنیاز بازاریابی است که شما برای ایجاد ترافیک، دریافت مشتری راغب بیشتر و در نهایت افزایش فروش و درآمد خود به آن نیاز دارید. این امر بهخصوص برای مشاغل کوچک و استارتآپهایی که بودجه بازاریابی بسیار کمی دارند، بیشتر صدق میکند.
اگر میخواهید یک بازاریاب محتوای موفق باشید، باید برای شرکت در یک دوی ماراتن آماده شوید. این به این دلیل است که هیچ خریداری با یک محتوا به مشتری تبدیل نمیشود.
نکته ی مهم این است که تنها ۵٪ از بازدیدکنندگان سایت شما آماده خرید هستند و ۹۵ باقیمانده در یکی از دستههای زیر قرار دارند:
- حدود ۲۵٪ در حال بررسی پیشنهاد شما هستند.
- حدود ۴۰% هنوز قصد خرید ندارند.
- حدود ۱۵٪ در فکر بررسی پیشنهاد شما هستند.
- حدود ۱۵٪ معتقدند که آنها بازار فروش پیشنهادات شما نیستند.
یکی از بزرگترین چالشهای هر کسبوکار این است که چگونه میتوان این ۹۵٪ از خریداران آنلاین را از جایی که در حال حاضر هستند به نقطهای رساند که آماده خرید باشند. این فرایندی است که معمولا از آن با نام «سفر خریدار» یاد میشود.
سفر خریدار دقیقا چیست؟
«فرآیندی که خریداران برای آگاهی، ارزیابی و خرید محصول یا خدمات جدید طی میکنند».
یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر باید خریداران را از آگاهی به سمت تصمیمگیری سوق دهد؛ که قطعا آن تصمیم باید خرید محصولات یا خدمات شما باشد. به این کار، پرورش مشتری بالقوه میگویند.
بسیاری از کارشناسان معتقدند که سفر خریدار دارای ۴ مرحله اصلی است:
1.آگاهی
در این مرحله، خریداران متوجه میشوند مشکلی دارند که باید آن را حل کنند یا آرزویی دارند که میخواهند برآورده سازند. به این مرحله، بالای قیف (TOFU) نیز گفته میشود.
2.توجه
خریداران در چارچوب شخصی خود، مشکلات یا نیازهای خود را تعریف کرده و شروع به تحقیق درباره محصولات یا خدماتی میکنند که میتوانند به آنها در رسیدن به اهدافشان کمک کنند. این مرحله میانه قیف (MOFU) است.
3.تصمیمگیری
این مرحلهای است که خریداران یک راهحل را انتخاب میکنند، یا پیشنهاد شما یا رقیب شما. این مرحله بهعنوان انتهای قیف (BOFU) نیز شناخته میشود
4.اقدام
سرانجام خریداران آماده تکمیل خرید هستند. این مرحله برای کسبوکارهای تجارت الکترونیکی، زمانی است که آنها مراحل پرداخت را تکمیل میکنند؛ برای ارائهدهندگان خدمات، زمانی است که آنها قرارداد یا توافقنامهای را امضا میکنند.
اقدامات بعدی میتواند شامل مراجعه به خریداران دیگر، ایجاد نظرات و پیشنهادات و تکرار خرید باشد.
______________________________________________
به یاد داشته باش به تعداد هر مشتری داستان خاصی برای فروش قرار دارد!!
تو در جادوی فروش با انواع داستان های خریدِ مشتری روبرو میشوی!!
برای رفتن به هر کوه و دشتی باید جاده های منتهی به آن کوه و دشت را پیدا کنی.
خرید کردن مشتری دقیقا همان کوه و دشت است!!
متوجه شدی؟؟!!??
طرحِ خرید ۵۰۳ مروارید?:
تبریک!! با خواندن این مقاله 1 مروارید? کاسب شدید!!
اینجا??بیشتر برات توضیح میدم:
- توضیحاتِ طرحِ خرید ۵۰۳ مروارید?:
?اینجا هر فصل یک «مینی دورهی جادوی فروش» برگزار میشه! (هر سه ماه یکبار)
تو در این مینی دوره به مدت ۵ روز و آنلاین برگزیدهای کاربردی از «باشگاه بزرگ جادوی فروش» رو به دست خواهی آورد.
- این برگزیده شامل:
✅ طرحوارههای تو در مورد پول (کارفرمای نامرئی)
✅ رهایی از تله های ذهنی (راز فقیر نماندن!)
✅ معرفی ۵۱ کسب و کار آسان با درآمدی وحشت ناک? و حاشیه سود بالا ?!!!
✅ آموزش فن جادوگری/ ۲۱ تکنیک فروش که میتونی درآمدتو باهاش به راحتی بین ۷ تا ۳۳ برابر کنی?!!!!
- ?شهریهی این مینی دوره:
دو میلیون و نهصد و نود و نه هزار تومان هست. (۲/۹۹۹/۰۰۰تومان)
? برای تصاحب کردن این مینی دوره با این محتوای اتمیِ منحصربه فرد!!! میتونی یکی از این دو✌️ راه رو انتخاب کنی:
- پرداخت شهریه
- دریافت ۵۰۱ مروارید?
- نحوهی دریافت ۵۰۱ مروارید?:
تو به راحتی با مطالعه هر مقاله و ارسال خلاصهی اون، میتونی بین ۱ تا ۵ مروارید خریداری کنی؛ پس از اینکه مرواریدهای خریداری شدهی تو به ۵۰۱ مروارید رسید میتونی مینی دوره جادوی فروش را داشته باشی?
کافیه خلاصهی این مقاله? رو به پیوی جادوی فروش در تلگرام یا ایتا به نشانی های زیر ارسال کنید:
پی وی در ایتا: https://eitaa.com/Gadooy_forosh
پی وی در تلگرام: https://t.me/Gadooy_forosh
«جادوی فروش?»
اگر ما برگزار نکنیم تو در هیچ جای دیگر پیدا نخواهی کرد!!!