درخواست مشاوره بالینی کسب و کار

خواندن این مطلب

3 دقیقه

زمان میبرد!

7 اشتباه رایج فروشندگان

فروشندگانی که فروش را از دست می دهند

در هر حرفه‌ای، خوب و بدهای زیادی وجود دارد. فروش نیز از این قاعده مستثنا نیست. یک روز با فردی تماس داشتم که می‌گفت با پول نقد برای خرید یک اتومبیل جدید به نمایشگاه اتومبیلی رفتم. فروشنده بسیار ضعیف بود و نتوانست چیزی به من بفروشد؛ هنوز هم چیزی نخریده‌ام، اما این تجربه ی بد را برای 25 تا 50 نفر تعریف کردم.

متاسفانه این مسئله بیشتر از یک تجربه صرف است. هزاران نمونه از این فروشندگان ضعیف وجود دارد. اما شما اینطور نیستید، هستید؟
هر صاحب تجارت یا فروشندهای پیش از خواندن این مقاله قسم میخورد که «این مسئله در کسب وکار من روی نمی‌دهد» اما در اشتباه است! فروشندگان مغرور، فکر می‌کنند همه چیز را می‌دانند، فکر می‌کنند مشتری در درک تاکتیک‌های آنان احمق و نادان است. با همه افراد به یک نحو برخورد می‌کنند و در نهایت فروش را از دست می‌دهند.

در اینجا 7 اشتباه رایج فروشندگان مرجوعی (کسانی که اطلاع دقیقی ندارند یا اصلا چیزی نمی‌دانند) آمده است:

1. پیش داوری درباره مشتری بالقوه:

گاهی فقط از طریق نگاه، نوع پوشش یا صحبت کردن فرد ذهنیت خود را درباره نوع شخصیت او و اینکه آیا پول دارد یا می‌خرد، شکل می‌دهید.

2. بررسی ضعیف مشتری بالقوه:

در مطرح کردن پرسش‌های درست درباره نیازها و خواسته‌های مشتری بالقوه پیش از اینکه فرایند فروش شروع شود، شکست می‌خورید.

3. گوش نکردن:

به جای تلاش برای فهمیدن نحوه درخواست مشتری بالقوه برای خرید، فقط روی فروش تمرکز کرده‌اید.

4. فخرفروشی:

با نگاه کردن یا صحبت از بالا با مشتری بالقوه (حقیر شمردن وی) باعث می‌شوید مشتریتان احساس کند در فرآیند فروش نابرابری وجود دارد و شما به فکر سود کردن او نیستید.

5. فشار برای خرید فعلی:

اگر بیش از حد و غیرحرفه‌ای روی فروش تاکید کنید، باعث ترس مشتری بالقوه خواهید شد.
احتمال شما هم تجربه کردید که برای خرید به لباس فروشی می‌روید، لباسی را پرو می‎کنید که چندان برایتان مناسب نیست ولی فروشنده با چرب زبانی‌های که فکر می‌کند ناشی از یک فروشنده خوب و با سر و زبان بودنش است شروع به تعریف می‌کند. مطمئن باشید مشتریان به خوبی فقدان صداقت در حرف‌های ما را می‌فهمند و می‌فهمند که فقط به فروش خودمان فکر می‌کنیم و درصدد کمک به آنان نیستیم.

6. نیازهای بررسی نشده:

اگر به مشتری بالقوه خوب گوش بدهید، نیازها و خواسته‌های خود را به طور دقیق عنوان می‌کند. چیزهایی را بفروشید که این نیازها را پشتیبانی کند و مشتری احتمالی آن را بخرد. محصول را بر اساس نیازها و خواسته‌های خود نفروشید، بر اساس تمایالت مشتری بفروشید.

7. فقدان صداقت:

صداقت کلید کار است. “اگر بتوانید آن را نمایش دهید، می‌توانید از آن استفاده کنید”. این ضرب المثل قدیمی در فروش است. صداقت در ایجاد اعتماد و ایجاد رابطه دوستی با مشتری بالقوه ای که قصد دارید مشتریتان شود، کلید کار است؛ البته اگر در انتقال این حس موفق عمل کنید. آگاه شدن و فاصله گرفتن از این 7 اشتباه رایج، شما را به فروشنده‌های موفق تبدیل خواهد کرد.

 در باشگاه جادوی فروش هزاران برابر بیشتر از این‌ها را یاد خواهید گرفت.

شرکت در مینی دوره جادوی فروش در آذرماه فرصت یه که دیگه
تکرار نمیشه هاااا!!!!

نظرات کاربـــران
فاقد دیدگاه
دیدگاهی برای این مطلب ثبت نشده است. اولین دیدگاه را شما بنویسید.
ثبت دیدگاه
captcha

محصولات جدید

باشگاه بزرگ جادوی فروش
تومان
15,000,000
کارگاه عملیِ تیتر نویسیِ بالینی
تومان
10,000,000

جستجو کنید ...